מורה נבוכים לבעלי עסקים בדרום

    מיכה שולם | צילום: אתר עיריית אשקלון Comments Off on מורה נבוכים לבעלי עסקים בדרום
    12:16
    16.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on לוין תקף: "הכל הפוך"; ישיבה סוערת בוועדת השרים על חוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתמונה: מרכז קניות באשקלון

    עקב המבצע הצבאי "עמוד ענן" מספר לא מבוטל של עסקים היו סגורים בשבוע האחרון אם בגלל "ערי רפאים" ואם בגלל הנחיות מפורשות של פיקוד העורף בעניין, (בעיקר ביישובים בטווח של עד 7 ק"מ מעזה).

    סגירת עסק ללא תכנון מוקדם יכולה להוות "גזר דין מוות" על עסק קטן ובינוני המתקיים בעיקר מתזרים שוטף של הכנסות המכסה את העלויות השוטפות לקיום העסק ומותיר מרווח קטן של רווח לבעל העסק.

    בעסקים כאלה כל סגירה לא מתוכננת אפילו של ימים ספורים יכולה להפוך לחלוטין מאזן חיובי לשלילי ולעיתים לסגירה סופית של העסק.

    בשורה התחתונה, כדאי ורצוי להתארגן כבר עכשיו למסגרות אשראי, הלוואות מהמשפחה ו/או מהבנקים לתקופה ארוכה ולא להסתמך על הנס, כמו כן המלצה אישית: אל תתפתו לקחת הלוואות "בזק" ו/או מסגרות אשראי זמניות לתקופות קצובות.

    קשה מאוד להחזיר בבת אחת סכום גדול אפילו אם הוא "דחוי" לחודשים ארוכים קדימה.

    ה"בור" שנוצר בתזרים עקב הסגירה הכפוייה של המבצע הצבאי עתיד להיגרר איתנו עוד הרבה זמן, קחו בחשבון שיקח גם זמן ארוך עד לחזרה לשגרת הקניות וההוצאות, ורק אז נוכל לחזור לרמת ההכנסה הרגילה של העסק ועוד לקחת על עצמינו החזר הלוואה…..

    לצורך כך מספר משרדי ממשלה וגופים "תומכים" הורו על מתן הקלות והנחיות שעה לעסקים קטנים ובינוניים בישובי עוטף עזה.


    צ'קים חוזרים:

    על פי הנחיית המפקח על הבנקים צ'קים חוזרים בימים אלה, לא יכללו בחשבון הצ'קים ליצירת מצב הגבלה על החשבון. (בחשבונות בנק בטווח ה40 ק"מ מעזה בלבד!!)


    מסגרת אשראי:

    המפקח על הבנקים הורה לבנק ישראל ולבנקים השונים לאפשר חריגה ממסגרות האשראי המאושרות. בניגוד להנחיות הקבועות, שנכנסו לתוקפן לפני מספר חודשים, שעל פיהן אסור לחרוג מהמסגרת המאושרת אפילו לא בשקל אחד, לעסקים בטווח 40 ק"מ, התאפשרה חריגה (זמנית!!) עד לסיום המבצע הצבאי.

    אם אתם בעלי עסקים בדרום –  עצה טובה, צרו קשר ייזום עם הבנק פרטו לפניו את הצ'קים העתידים לצאת ופרסו את הצורך שלכם באשראי חדש ומורחב ואת התחזית הצפויה ליציאה ממנו.

    אל תסמכו על טוב ליבו של הבנק וקבלת מסגרות אשראי ללא הגבלה וללא הסבר. מתן האישור לחריגה מותנה בשיקול דעתו של הבנק הספציפי שלכם!!


    קרן קורת:

    הקרן הגדולה ביותר להלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים.

    ניתנה "הנחיית שעה" זמנית  המאפשרת מסלול מהיר במיוחד לבעלי עסקים קטנים ובינוניים בטווח האש של מבצע עמוד ענן, שבאה לתת מענה לקשיים תזרימיים.

    כמו כן מספר לא מבוטל של בעלי עסקים מאזור מרכז הארץ והצפון הוציאו הודעות זריזות לתקשורת בדבר מתן מבצעים והטבות מיוחדות לבעלי עסקים בדרום ובכלל לתושבי הדרום כולו.

    לאחר בדיקה מדגמית של חלקן, כדאי להתייחס לזהירות למבצעים אלה מכיוון שלא מעט מהן הן מבצעים "ממוחזרים" או מבצעים "וירטואליים" שפשוט מנצלים את המצב הבעייתי ומנסים להגדיל את המכירות….

    שיווק ומיתוג * מכירות * ייעוץ עסקי וארגוני * גיוס אשראי והון * בניית מערכי מכירות

    משרד: רחוב המרפא 8 הר חוצבים י-ם. טלפון 02-571-22-33

     

    פנו עוד היום:

      שם (חובה)

      טלפון (חובה)

      דואר אלקטרוני (חובה)

      נושא

      תוכן ההודעה



      0 תגובות